vz.lt: Socialinės medijos įtaka – vis svaresnė

Šiemet visų finalininkų, dalyvaujančių konkurse „Metų prekės ženklas 2017 m.“, komunikacija buvo aktyvesnė visuose žiniasklaidos kanaluose, ypač augo nevaldomos socialinės medijos įtaka.
Renkame „Metų prekės ženklą“
Balsuokite ir jūs
Efektyviausia komunikacija tarp finalininkų tiek tradicinėje, tiek socialinėje medijoje išsiskyrė „Kakė Makė“. Tokias išvadas pateikia žiniasklaidos analizės bendrovė „Mediaskopas“, šių metų vasarį ištyrusi visų konkurso „Metų prekės ženklas 2017“ finalininkų, 34-ių greitai vartojamų produktų prekių ženklų, komunikaciją tradicinėje ir socialinėje žiniasklaidoje.
Bendrovių komunikacija buvo vertinama pagal kiekybės ir kokybės parametrus – paminėjimų skaičių, pasiektą auditoriją, įvaizdį, prekių ženklo matomumą ir paveikumą. Į šio tyrimo rezultatus atsižvelgiama renkant sėkmingiausią metų prekių ženklą.
Pasak Akvilės Katilienės, „Mediaskopo“ Analizės skyriaus vadovės, šiemet prekių ženklų finalininkų komunikacija, palyginti su ankstesnių metų tyrimu, buvo aktyvesnė visuose kanaluose – ir tradicinėje žiniasklaidoje, ir socialinėje medijoje užfiksuota daugiau paminėjimų. O nevaldomos socialinės medijos (socialiniai tinklai, be analizuotų prekės ženklų paskyrų; forumai; tinklaraščiai ir interneto portalų komentarai, kurių turiniui prekės ženklai negali daryti įtakos) dalis visoje komunikacijoje išsiplėtė nuo 51,5 iki 60,4%.
„Pernai vasarį socialinėje medijoje užfiksavome 227 finalininkų paminėjimus, šiemet per tą patį mėnesį – 460. Čia žmonės yra linkę atvirai reikšti nuomonę, todėl prekių ženklai turėtų vis daugiau dėmesio kreipti į šią dalį, nes ji labiausiai prisideda prie vartotojo elgsenos – poveikis čia gerokai stipresnis nei žinučių, kuriomis prekių ženklai dalijasi savo paskyrose (t. y. valdomoje socialinėje medijoje)“, – pabrėžia p. Katilienė ir priduria, kad į pačių prekių ženklų profiliuose reiškiamas nuomones reikia žiūri atsargiau. Ten vartotojai dažnai reiškia teigiamą nuomonę ne todėl, kad taip mano, o dažnai tik todėl, kad nori laimėti prizą.
Ji pabrėžia, kad į neigiamus komentarus nevaldomoje socialinėje medijoje prekių ženklai paprastai nelinkę reaguoti.
„Ne visada ir būtina reaguoti, tačiau reikėtų išsianalizuoti tą informaciją ir pasidaryti išvadas“, – linki p. Katilienė.
2017 m. vasarį Lietuvos spaudoje, interneto portaluose, radijo ir televizijos laidose bei socialinėje medijoje (socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Twitter“, tinklaraščiuose, forumuose, interneto portalų komentaruose) užfiksuotas 761 analizuotų 34 konkurso finalininkų paminėjimas. 301 paminėjimas rastas tradicinėje žiniasklaidoje, 460 paminėjimų – socialinėje medijoje.
Įvertinus ne tik kiekybinius, bet ir kokybinius parametrus (t. y. kokiuose žiniasklaidos šaltiniuose, kokio palankumo ir kokio ryškumo pranešimai buvo paviešinti), efektyviausia komunikacija tradicinėje žiniasklaidoje vasario mėnesį išsiskyrė „Kakė Makė“, „Rokiškio“ bei „Dvaro“ prekės ženklai.
Gerą „Kakės Makės“ įvaizdį formavo paviešinti perkamiausių knygų sąrašai, spektaklių anonsai ir plačiai pasklidęs Latvijos nacionalinės bibliotekos Vaikų literatūros centro vadovės komentaras, kuriame ji parašė, kad „Kika Mika“ (liet. „Kakė Makė“) yra tarp populiariausių knygų ir Latvijoje.
„Rokiškio“ ir „Dvaro“ prekių ženklai už išaugusį žinomumą vasario mėnesį turėtų būti dėkingi „Maximai“: ši, pristatydama savo kampaniją „Mažos kainos garantija“, paaiškino, kad bus vertinamos ir lyginamos identiškos prekės, pavyzdžiui, kiek tinkluose kainuoja toks pats 1 litras „Dvaro“ 2,5% riebumo pieno. Po savaitės, pristatydama perkamiausių produktų sąrašą, „Maxima“ pastebėjo, jog per pirmą kampanijos savaitę pirkėjai nupirko beveik 6 mln. šio sąrašo prekių, o penkios populiariausios prekės buvo bananai, bulvės, pomidorai, svogūnai ir „Rokiškio naminis“ sviestas.
Ir peikia, ir giria
Nepriklausomoje socialinėje medijoje, palyginti su ankstesniais metais, neigiamų nuomonių skaičius apie analizuotus prekių ženklus nuolat augo (2015 m. – 16, 2016 m. – 51, 2017 m. – 116), tačiau patikusiems produktams internautai nešykštėjo teigiamų komentarų – geriausią įvaizdį nepriklausomuose socialinės medijos kanaluose turėjusio „Biodermos“ prekės ženklo komunikacijoje 37,8% visų paminėjimų buvo teigiami. Palankiu vertinimu čia džiaugėsi ir kiti kosmetikos gamintojai – „Rasa“ ir „Maybelline“.
„Dideliu paminėjimų skaičiumi socialinėje medijoje išsiskyrę „Švyturio“ ir „Coca-Colos“ prekių ženklai tradiciškai turėjo ir labai daug nepalankių paminėjimų“, – kalba p. Katilienė. Šeši prekių ženklai finalininkai nepriklausomoje socialinėje medijoje vasarį nebuvo aptariami.
„Tokių nepaminėtų ženklų skaičius nuolat mažėja – 2014 m. jų buvo net 16, 2015 m. – 12; 2016 m. – 10, o šiais metais – jau tik 6. Tai rodo, kad savo įvaizdžiu bei komunikacija besirūpinantys prekių ženklai vis daugiau sulaukia ir internautų dėmesio“, – pabrėžia p. Katilienė.
Įvertinus paminėjimų skaičių ir palankumą nepriklausomoje socialinėje medijoje, veiklą valdomoje socialinėje žiniasklaidoje, aktyvumu bei geru įvaizdžiu išsiskyrė ir „Kakė Makė“ – šį prekės ženklą (dažnai teigiamai) vartotojai minėjo ir forumuose bei portalų komentaruose, taip pat „Facebook“ paskyroje.
„Tad bendroje svertinėje lentelėje, įvertinus skirtingus komunikacijos kanalus, „Kakė Makė“ surinko daugiausia taškų, – kalba p. Katilienė. – Kita vertus, nors socialinės medijos reikšmė tik auga, skaičiuojant bendrą reitingą, tradicinei žiniasklaidai vis tiek atitenka kiek didesnis svoris.“
Šiemetiniai „Metų prekės ženklo 2017 m.“ konkurso nugalėtojai paaiškės rytoj, kovo 16 d.

Plačiau: http://vz.lt/rinkodara/komunikacija/2017/03/15/socialines-medijos-itaka–vis-svaresne

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *